SP Rzekuń
STRONA GŁÓWNA - ZDJĘCIA - KONTAKT - ERASMUS+
Search   
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA
HISTORIA SZKOŁY
PATRON SZKOŁY
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
UCZEŃ ROKU
WAŻNE DATY
POGODA
ZDJĘCIA
KONTAKT
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
ORGANY SZKOŁY

RADA PEDAGOGICZNA

RADA RODZICÓW

SAMORZĄD SZKOLNY

DOKUMENTY SZKOŁY

SPRAWOZDANIE FINANSOWE SZKOŁY

RODO

STATUT SZKOŁY

PZO

PLAN PRACY SZKOŁY

HARMONOGRAM UROCZYSTOŚCI

HARMONOGRAM DNI WOLNYCH OD ZAJĘĆ

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO

PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY

PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZO PROFILAKTYCZNYCH

HYMN SZKOŁY

REGULAMIN DE

REGULAMIN WYCIECZEK SZKOLNYCH

REGULAMIN DYŻURÓW

CEREMONIAŁ SZKOLNY

CHOROBA ZAKAŹNA - PROCEDURA

REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ

SZKOLNE KOŁO TPL

AKTUALNOŚCI SK TPL

CERTYFIKAT

REGULAMIN SK TPL

PLAN PRACY SK TPL

PROGRAM SK TPL

AKCJE SK TPL

GALERIA ZDJĘĆ SK TPL

KONKURS RECYTATORSKI
Image and video hosting by TinyPic

      Poezja w świecie dziecka odgrywa ogromną rolę. Jego wyobraźnia jest szczególnie chłonna i wrażliwa. W „Zaczarowany świat poezji” powinniśmy uczniów wprowadzać jak najwcześniej. Należy przy każdej okazji uczyć „słuchać” języka poetyckiego, nie zapomnieć o potrzebie ogromnej troski o poprawny język potoczny. Dzieci też od najmłodszych lat próbują samodzielnie pisać swoje wiersze.

      Ta szczególna wrażliwość dzieci na poezję jest najlepszą motywacją do organizowania konkursów recytatorskich. Tegoroczny konkurs odbył się w dn. 10 stycznia 2018 r. pod hasłem „ Wiersz na cztery łapy i ogon”.

      Motyw zwierzęcy jest popularny w literaturze dziecięcej i często wykorzystywany w celach wychowawczych. Pod postaciami zwierząt kryją się bowiem wady i przywary ludzkie. Znaczenie symboliczne zwierząt jest bardzo często spotykane w życiu codziennym, bo któż z nas nie zna porównań: „dumny jak paw”, „uparty jak osioł” czy „pracowity jak mrówka”? Jednym słowem - lubimy porównywać się do zwierząt, do cech im przypisanych. Zwierzęta od początków istnienia świata nam towarzyszą i są nieodzowną częścią natury. Dlatego to one były bohaterami prezentowanych tekstów literackich.

      Jury w składzie:

-Przewodnicząca - dyrektor Szkoły Podstawowej w Rzekuniu pani Magdalena Eliza Mieszkowska
-Członek - dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu pani Grażyna Majkowska
-Członek - pani Marzena Mierzejewska – nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rzekuniu.

      oceniało prezentowane przez uczniów utwory pod względem:

- doboru tekstu i jego pamięciowego opanowania,
- interpretacji tekstu / intonacja, tempo, pauza/,
- kultury słowa /artykulacja, akcent/,
- ogólnego wyrazu artystycznego ( uzasadniony gest sceniczny, element ruchu, postawa).

      Nagrody zostały przyznane w dwóch grupach wiekowych:

I grupa - uczniowie klas 1-3

I miejsce – Aleksander Tarcicki z kl. III a (opiekun. E. Borkowska – Sawicka)
II miejsce - Lena Świercz z kl. III a (opiekun. E. Borkowska – Sawicka)
III miejsce – Gabriela Jastrzębska z kl. I b (opiekun A. Czartoryska)
Wyróżnienie – Natalia Brodzik z kl. I b (opiekun A. Czartoryska), Kacper Rogalski z kl. II (opiekun M. Żebrowska)

II grupa - uczniowie klas 4-7

I miejsce – Igor Kiersnowski z kl. IV b (opiekun: E. Szatanek)
II miejsce – Laura Szatanek z kl. VII a (opiekun: E. Szatanek)
III miejsce – Karolina Orzołek z kl. IV b (opiekun E. Szatanek)
Wyróżnienie – Szymon Antośkiewicz, Emilia Chojnowska z kl. IV b (opiekun E. Szatanek) Natalia Maślankiewicz z kl. V b (opiekun: Artur Matuszczyk)

Nagrodę publiczności otrzymał Aleksander Tarcicki z kl. III a

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody pocieszenia.

Młodym recytatorom serdecznie dziękujemy za udział, zwycięzcom zaś gratulujemy!

Ewa Szatanek

zapraszamy do galerii
 Dodane przez admin dnia 946 Czytań Drukuj
BIP
hosting
Librus
JESTEŚMY NA FACEBOOK
SZKOŁA PAMIĘTA
REKRUTACJA

REKRUTACJA

LISTA UCZNIÓW

POMOC PP

ZAJĘCIA

PROCEDURA ORGANIZOWANIA POMOCY PP

WSPARCIE DLA RODZICA

LOGO


Odliczanie

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.